poniedziałek, 4 lutego 2013

Mój pierwszy Quiche!

Razem z Sebastianem uwielbiamy tarty na słodko. Szkoda tylko, że są tak bardzo, bardzo kaloryczne :( Dlatego już od dłuższego czasu zbierałam się, żeby stawić czoła tarcie wytrawnej, która finalnie jest pewnie tylko trochę mniej kaloryczna od tarty słodkiej :P Postanowiłam podnieść sobie poprzeczkę i zdecydowałam się na quiche. Trochę poczytałam w Internecie i powstało takie oto danie: 

Quiche z szynką i brokułami!

A to efekt moje pracy (chyba całkiem nieźle mi wyszło?)



Do przyrządzenia tarty potrzebowałam:

ciasto (ilość na foremkę o średnicy 26 cm):
  • ok. 300 g mąki,
  • 150 g masła,
  • 1 żółtko,
  • woda (ok. 100 ml wody),
  • szczypta soli,
farsz:
  • brokuły - jedna sztuka,
  • 200 g szynki konserwowej,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 200g sera cheddar,
  • oliwa z oliwek,
masa jajeczno - śmietanowa:
  • 4 jajka,
  • 1/2 szklanki śmietany,
  • 1/2 szklanki mleka,
  • 1 łyżka musztardy,
  • sól, pieprz, papryka czerwona ostra, papryka czerwona słodka.
(1) Pierwszym krokiem do przygotowania quiche było zrobienie ciasta. Tak więc do miski wrzuciłam pokrojone, miękkie masło, przesianą mąkę, żółtko i szczyptę soli. Następnie zaczęłam rozcierać masło i żółtko z mąką, a potem stopniowo dolewałam wody i zagniatałam ciasto, aż stworzyła się jednolita kula :) Koniecznie trzeba pamiętać, że ciasto kruche potrzebuje odpocząć w chłodnym miejscu ok. 45 min.
(2) W czasie kiedy ciasto odpoczywało obgotowałam w posolonej i posłodzonej wodzie różyczki brokuła, podsmażyłam na oliwie z oliwek czosnek z szynką pokrojoną w kwadraty, aż się zarumieniła (po 3 minutach smażenia dodałam przeciśnięty czosnek, aby się nie spalił), starłam również ser na drobnych oczkach. Następnie wszystko wymieszałam.
(3) Gdy ciasto już odpoczęło, rozwałkowałam je i umieściłam w formie. Następnie delikatnie podziurkowałam je widelcem, przykryłam papierem do pieczenia, na którym rozłożyłam ziarna fasoli. Ciasto wstawiłam na 15 min. do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni. 
(4) W czasie kiedy ciasto się podpiekało przygotowałam masę jajeczno - śmietanową. Po prostu wymieszałam wszystkie składniki wymienione powyżej ;)
(5) Ostatnim etapem przygotowania quiche było wypełnienie ciasta farszem i zalanie masą jajeczno - śmietanową, a następnie dalsze pieczenie. W moim przypadku trwało to ok. 40 minut. Całość można posypać parmezanem.

Bon appetit!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz